Avui us fem una proposta d’aquelles pim pam, una sortideta per fer qualsevol matí o tarda d’aquesta tardor, abans que es pongui el sol, per sentir la Costa Brava ben a prop, i respirar-la profundament. Es tracta d’agafar el camí de ronda de Sant Feliu de Guíxols, resseguir tota la costa caminant i arribar a la cala Sa Conca de S’Agaró. Un trajecte curt i sinuós, d’uns dos quilòmetres i que es pot fer en una horeta, tranquil·lament, gaudint del mar i la companyia entre pinedes i matolls.
Un trajecte curt i sinuós, entre pins i matolls
Iniciarem la passejada a la mateixa platja de Sant Pol de Sant Feliu de Guíxols, destacada per les seves casetes de colors que els banyistes poden llogar i que els visitants no poden deixar de fotografiar. Seguidament ens dirigirem cap al nord, direcció a S’Agaró.

El camí és ample, senzill i perfecte per passejar-hi amb mainada o gent gran. És cert és que hi ha algunes escales, però comptem amb bancs i zones on seure i miradors que ens regalen unes vistes fascinants. Al llarg del recorregut podem observar el mar i les seves cales que conviden a baixar-hi i regalar-nos una capbussada abans de seguir amb el camí. I no deixeu d’observar les diferents cases senyorials que trobareu durant el recorregut, i que donen aquesta pinzellada tan pintoresca a diferents racons que anem trobant.

Vorejarem la punta d’en Pau al final de la badia, la cala del Vaixell, les planes de cala Pedrosa i la mateixa cala Pedrosa, una petita platja de sorra gruixuda. I tot seguit, arribarem al mirador de S’Agaró, que de ben segur us n’hauran parlat!
Si continuem amb el nostre objectiu, passarem per les cales Font i de les Vaques, on s’hi poden veure fàcilment eriçons de mar. Un cop passat tot el seu tram rocós, ens trobarem a la cala de sa Conca i ja haurem arribat al nostre destí.

Aquest tram de Sant Feliu a S’Agaró es ràpid de fer, interessant i d’una gran bellesa per totes les construccions, arcs i entorn que anirem trobant al llarg del camí. Sempre hi ha qui aprofita la zona per practicar-hi esport, caminar una estona o, simplement, anar a contemplar. La facilitat d’arribar-hi, aparcar còmodament i fer aquesta preciosa i curta ruta, fa que la repetim una vegada i una altra. Us passarà el mateix?
I si encara en voleu més, us proposem més camins de ronda a seguir, com el de Platja d’Aro a Sant Antoni de Calonge, el camí de ronda de Cadaqués o el de Lloret de Mar.

Fotos: Xevi F Güell, Hotel la Gavina, Oscar Vall, Pere Carreras, Arxiu d’imatges PTCBG