El senyorial camí de ronda de Sant Feliu de Guíxols a S’Agaró

Platja de Sant Feliu de Guixols.
Cartell camí de ronda S'Agaró.
Hostal Gavina de S'Agaró.
Platja de S'Agaró.

Avui us fem una proposta d’aquelles pim pam, una sortideta per fer qualsevol matí o tarda d’aquest estiu, per sentir la Costa Brava ben a prop, i respirar-la profundament. Es tracta d’agafar el camí de ronda de Sant Feliu de Guíxols, resseguir tota la costa caminant i arribar a la cala Sa Conca de S’Agaró. Un trajecte curt i sinuós, d’uns dos quilòmetres i que es pot fer en una horeta, tranquil·lament, gaudint del mar i la companyia entre pinedes i matolls.

Un trajecte curt i sinuós, entre pins i matolls

Iniciarem la passejada a la mateixa platja de Sant Pol de Sant Feliu de Guíxols, destacada per les seves casetes de colors que els banyistes poden llogar i que els visitants no poden deixar de fotografiar. Seguidament ens dirigirem cap al nord, direcció a S’Agaró.

Família a les cases de la platja de Sant Pol de Sant Feliu.
Les famoses casetes de la platja de Sant Pol de Sant Feliu

El camí és ample, senzill i perfecte per passejar-hi amb mainada o gent gran. És cert és que hi ha  algunes escales, però comptem amb bancs i zones on seure i miradors que ens regalen unes vistes fascinants. Al llarg del recorregut podem observar el mar i les seves cales que conviden a baixar-hi i regalar-nos una capbussada abans de seguir amb el camí. I no deixeu d’observar les diferents cases senyorials que trobareu durant el recorregut, i que donen aquesta pinzellada tan pintoresca a diferents racons que anem trobant.

Platja de Sant Pol a Sant Feliu de Guíxols.

Vorejarem la punta d’en Pau al final de la badia, la cala del Vaixell, les planes de cala Pedrosa i la mateixa cala Pedrosa, una petita platja de sorra gruixuda. I tot seguit, arribarem al mirador de S’Agaró, que de ben segur us n’hauran parlat!

Si continuem amb el nostre objectiu, passarem per les cales Font i de les Vaques, on s’hi poden veure fàcilment eriçons de mar. Un cop passat tot el seu tram rocós, ens trobarem a la cala de sa Conca i ja haurem arribat al nostre destí.

Passeig de S'Agaró

Aquest tram de Sant Feliu a S’Agaró es ràpid de fer, interessant i d’una gran bellesa per totes les construccions, arcs i entorn que anirem trobant al llarg del camí. Sempre hi ha qui aprofita la zona per practicar-hi esport, caminar una estona o, simplement, anar a contemplar. La facilitat d’arribar-hi, aparcar còmodament i fer aquesta preciosa i curta ruta, fa que la repetim una vegada i una altra. Us passarà el mateix?

I si encara en voleu més, us proposem més camins de ronda a seguir, com el de Platja d’Aro a Sant Antoni de Calonge, el camí de ronda de Cadaqués o el de Lloret de Mar.

Fotos: Xevi F Güell, Hotel la Gavina, Oscar Vall, Pere Carreras, Arxiu d’imatges PTCBG