Últim tram de la Ruta del Ter: De Girona a la Gola del Ter en bicicleta

Busqueu una ruta llarga però planera i fàcil de fer amb bicicleta? Us proposem el quart i últim tram de la Ruta del Ter: el que va de Girona a la Gola del Ter. Són 49 km de ruta que comencen a la Devesa de Girona.

De Girona a Medinyà

Preparats, llestos…? Som-hi! Us haureu de dirigir cap a la passera de Fontajau, i de seguida us trobareu envoltats de pollancres, àlbers i salzes amb alguns peus d’acàcies. Anireu seguint el pas del Ter i passareu pel costat de l’Hospital Trueta. A partir d’aquí, heu d’agafar la Via Verda que va de Girona a Sarrià de Ter i seguir per l’Avinguda de França fins arribar al pavelló d’esports, on trencareu a la dreta i acabareu creuant el barri vell de Sarrià. També passareu pel seu passeig ple de castanyers d’indies i àlbers. Així, podreu conèixer bé aquest petit municipi gironí. Pel carrer Major cal anar en compte i circular sempre per la dreta i darrera la tanca metàl·lica de seguretat.

La sortida de l'últim tram de la Ruta del Ter és a Girona

Ara haureu de travessar la passera de la Garriga cap al Congost; en aquest tram trobareu una pista de terra que us farà passar per un bosc ombrívol que us regalarà un paisatge més agrícola amb una panoràmica del Castell de Sants Metges, just al cim de la muntanya de Sant Julià de Ramis.

Passareu per sobre el canal d’aigua unes quantes vegades, veureu un impressionant abric prehistòric del Cau de les Goges i sabreu que aneu bé si passeu pel costat del Mas Can Passols, tot seguint el traçat de la línia elèctrica. En aquesta zona haureu de travessar un pont del riu Ter, i des d’aquí podreu gaudir d’una bona panoràmica fluvial. Ara, toca anar cap a Medinyà!

Seguint el riu Ter

Seguireu per una pista de terra on veureu que Medinyà queda a l’altra banda de carretera. Vosaltres haureu de circular pel camí paral·lel a l’AP7, fins que arribi el moment en què deixeu enrere l’autopista i us trobeu ben a prop del riu, on tindreu unes bones vistes entre la vegetació de ribera. Però atents, que aquí us trobareu una cruïlla en forma de Y i haureu d’agafar el camí de l’esquerra. Estigueu alerta perquè en aquest punt la senyalització està feta amb pintura en un arbre que us quedarà a la dreta del camí. A pocs metres, creuareu la Riera de la Farga i tot fent cas a les marques de la Ruta del Ter, arribareu a les portes de Cervià de Ter.

El gironès a vista d'ocell

Entrareu a la població pel costat de la riera de l’Arner. Si us ve de gust podeu baixar una estona de la bicicleta per visitar el nucli del poble i el monestir de Santa Maria.

Passejada per l’Empordà

Què, us agrada oi? Doncs toca continuar per la carretera, fins a trobar un pal indicador amb el nom de Sant Jordi Desvalls, que serà el proper municipi pel que passareu. Durant aquest tram haureu d’estar atents al trànsit, ja que hi passen molts camions pesants. Seguiu pel camí que marca Veïnat de Sobràniques, i un cop arribeu a la passera que pren el mateix nom, podreu escollir qualsevol de les dues direccions, ja que ambdues us portaran allà mateix. Però si opteu per la de la dreta, anireu per un camí que queda elevat damunt del riu i tindreu un bon paisatge per fotografiar.

La Ruta del Ter és ideal per fer en bicicleta.

Arribarà un punt on us trobareu envoltats de camps de conreu, aquí us haureu d’enfilar camí amunt fins a trobar-vos a Sant Llorenç de les Arenes, des d’on us haureu de dirigir a la carretera dels Masos.

Prendrem un camí històric, l’anomenat camí de Sant Romans, que us portarà fins la presa de Colomers. A continuació passareu a la vora del poble de Foixà, seguidament per Ultramort i després per Serra de Daró i Gualta fins a trobar-vos de nou amb la Ruta de Ter al pont de Torroella de Montgrí.

Us dirigireu al poble de Jafre, on hi podreu fer parada i recórrer el seu petit nucli amb l’església parroquial de Sant Martí, els carrers de la Font, de l’Ajuntament i la Plaça del Castell. Un cop visitat i reprenent la Ruta del Ter, arribareu a l’Illa d’Avall. Aquí hi trobareu un cartell informatiu de la seva fauna i flora. Però no pretenem que us hi estigueu gaire estona perquè ja us està esperant el vostre proper destí, Verges! Un altre poble amb molt d’encant amb parada obligatòria. Vist? Doncs, torneu-vos a enfilar a la bicicleta i continueu per la Ruta del Ter fins a Canet de la Tallada.

Acabant la Ruta del Ter en bicicleta

És important que us aneu fixant en les senyalitzacions de la Ruta del Ter i els pals indicadors dels pobles que vindran. Des de Canet de Tallada podreu observar les espectaculars vistes del castell i del massís del Montgrí, així com dels pobles de Torroella i d’Ullà. És una zona que compta amb unes quantes cruïlles, i per això haureu d’estar al cas, perquè just en el primer trencant haureu d’anar a mà esquerra, en el següent a mà dreta, i a l’últim (que té forma de creu) us tocarà seguir recte fins a girar a l’esquerra, cap a la Resclosa de Torroella.

Un cop acabada la Ruta del Ter, podreu veure les Illes Medes.

Aquest últim tram és curt i molt planer, són 6 km que ressegueixen el camí paral·lel al riu fins arribar a la Gola del Ter. En els últims metres, fins i tot, podreu veure les Illes Medes.

Us recordem que sempre cal sortir preparats i amb tot el necessari per fer una ruta llarga amb bicicleta, però us volem deixar el directori de serveis perquè pugueu consultar els serveis amb els que comptareu al llarg del camí.

Amb aquest episodi acabem la proposta del Ruta del Ter (recupereu els altres trams: de Vallter a Ripoll a de Ripoll a Manlleu i de Manlleu a Girona). Estem convençuts que gaudireu del sorprenent paisatge que ens regala el riu al llarg del seu pas, i que no us deixaran indiferents cap de les moltes poblacions i paisatges que us hem anat explicant.