Volcans d’Olot, descoberta de les Bisaroques

El més petit dels volcans, les Bisaroques d’Olot

Dels quatre volcans que hi ha a la ciutat d’Olot el de les Bisaroques és el més menut i possiblement el menys conegut. Però té un encant especial aquest, i l’excursió que us hi portarà, que podeu fer tranquil·lament amb tota la família, us sorprendrà per la varietat de colors que es fusionen entre sí al llarg del camí. Tonalitats negres, marrons i vermelloses jugant amb una vegetació que amb l’esclat de la primavera embolcalla els marges i ho amara tot de verdor. Una sortida molt adient per gaudir d’un entorn natural extraordinari en un territori que viu i practica l’ecoturisme.

Poc més d’un parell d’hores i dificultat mitjana

El con del volcà de les Bisaroques té forma de ferradura i el distingireu dalt d’un turonet. Però no trobareu el cràter, que va ser totalment deformat per la colada de lava originada per la seva última explosió fa més de 13.000 anys. La ruta dels volcans de la Garrotxa que us proposem és la del volcà de les Bisaroques i té una durada de 2 hores i 20 minuts i una distància de 7,6 quilòmetres, amb un desnivell positiu de 249 metres.

Ruta volcans d'Olot, el Bisaroques

Sortirem del parc de les Mores d’Olot direcció a l’ermita de Sant Sebastià i buscant l’inici del camí vell de Batet. Aquí comença el sender de terra entre camps i horts fins arribar a l’encreuament del camí vell de Batet, on girarem a l’esquerra. Seguirem les marques grogues per entrar en una roureda i la ruta ens porta, en suau baixada fins a la clariana de bosc des d’on veurem el volcà de les Bisaroques.

Parada a la font de les Tries

La baixada es fa passant seguint les indicacions per la font de la Salut, que us acollirà amb la calma que caracteritza aquest paratge, i cap al xalet de les Tries per un camí pel mig d’un bosc d’acàcies, saücs, roures, alzines i algun castanyer.

Font de les Tries a la ruta dels volcans de la Garrotxa
La Font de les Tries, que històricament ha estat venerada per propietats medicinals de la seva aigua

Des del xalet girarem per fer la baixada cap a la font de les Tries per un corriol estret, una font que des de temps remots ha estat un punt de trobada pels vilatans d’Olot. La deixarem enrere seguint el camí del marge esquerre del riu Fluvià, que creuarem més endavant passat el Molí de la Torre. A partir d’aquí les indicacions us portaran fins al parc de Miquel Martí i Pol, cap al pont de Santa Magdalena i fins arribar de nou al parc de les Mores, punt d’inici i final d’aquesta bonica passejada.

Trobareu el mapa de la ruta i més indicacions a  Itinerànnia, i moltes més rutes per la Garrotxa i per conèixer Olot i el seu entorn a través de Turisme Garrotxa i el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.